Jak zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych? 5 unikalnych trików!

Jak zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych? 5 unikalnych trików!

Źródło: fot. yourschantz, pixabay.com

Media społecznościowe stały się integralną częścią naszego życia. W domu, w pracy, na spotkaniu biznesowym czy na urlopie – nie wyobrażamy sobie życia bez social media. Platformy społecznościowe, takie jak np. Facebook czy Instagram pozwalają nam być na bieżąco z informacjami niezależnie od czasu i miejsca. Nic dziwnego, że wiele firm stara się przekuć popularność mediów społecznościowych na sprzedaż swoich produktów czy usług i… robi to bardzo efektywnie. Jak to możliwe? Oto 5 unikalnych trików, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych.


Ostatnio zastanawialiśmy się, jak korzystać z instagrama, by przyciągnąć followersów – to naprawdę proste! Koniecznie zajrzyjcie również do wielu innych blogowych wpisów, które dla Was przygotowaliśmy.

Niemniej, tym razem rozważamy, jak zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych. Na tapecie ląduje 5 unikalnych trików, które możesz wdrożyć do strategii swojej firmy już dziś i nie zapłacisz za to nawet złotówki.

1. Poznaj swojego klienta – jego nawyki i zainteresowania

Pora na mały stalking, ale spokojnie – wszystko zgodnie z literą prawa! Znajdź profil potencjalnego klienta, na takich platformach jak: Facebook, Instagram, LinkedIn i GoldenLine. Ponadto koniecznie sprawdź czy posiada własną stronę internetową lub bloga i jak często publikuje treści lub materiały. W ten prosty sposób dokonasz szybkiego rekonesansu i poznasz jego nawyki i zainteresowania. Nie zapomnij nanieść zmian na karcie w swoim CRM – nudny kontakt zamień w profil człowieka, którego chcesz poznać.

2. Nawiąż kontakt – odezwij się w wiadomości prywatnej

Już na starcie, wiedząc o swoim potencjalnym kliencie znacznie więcej od konkurencji, otrzymujesz spory handicap. Teraz, wystarczy nawiązać kontakt. Jak to zrobić? Najlepiej dołączyć do rzeczowej dyskusji prowadzonej przez „potencjalnego” na facebooku, a następnie odezwać się do niego w bezpośredniej wiadomości. Luźno i niezobowiazująco kontynuując wątek, oddający sedno sprawy. Kontaktując się z nim przez media, których używa do kontaktu ze swoimi znajomymi masz pewność, że przeczyta Twoją wiadomość. Jeśli będzie interesująca, to z pewnością otrzymasz odpowiedź. Aby nie spłoszyć Klienta, relację należy budować długofalowo, nim wyjdzie się z konkretną propozycją współpracy. W ten sposób w oczach klienta zbudujesz swoją wiarygodność i zapracujesz na zaufanie.

3. Zaangażuj influencera

Jak jeszcze zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych? Warto postawić na liderów opinii! Influencerzy mają bardzo dużą siłę przebicia, dlatego nawiązując z nimi współpracę masz szansę efektywniej wypromować swój produkt/usługę wśród docelowej grupy odbiorców. Tym bardziej, jeśli jesteś pewien, co do jego/jej jakości. W wyniku wypracowanych relacji i pozytywnego feedbacku influencera na dany produkt/usługę – zagwarantujesz swojej marce idealną promocję, notując wyższe wyniki sprzedaży. Gdzie znaleźć idealnego influencera? Serwis Klout.com pozwoli Ci odszukać odpowiednie profile w mediach społecznościowych, tworząc punktację w skali 0-100 na podstawie kilkuset różnych parametrów związanych z działalnością w sieci. W ten sposób szybko znajdziesz właściwego influencera wraz z docelową grupą odbiorców, odpowiadającą Twojemu produktowi.

4. Monitoruj i działaj!

Monitorowanie marki w mediach społecznościowych jest niezwykle istotne, tym bardziej, jeśli nie chcesz by cokolwiek, co dotyczy Twojej firmy Cię ominęło. W sieci istnieje kilka przydatnych narzędzi, które pozwolą Ci śledzić wszelkie wzmianki w social mediach o Twojej marce czy produktach z Twojego sklepu. Warto zwrócić uwagę choćby na Brand24 czy SentiOne. Bądź na bieżąco, włączaj się do dyskusji, popisuj się wiedzą i w końcu trzymaj rękę na pulsie. To wszystko zaprocentuje!

5. Kreuj unikalny kontent

Twórz unikalny kontent i pogłębiaj wiedzę o swojej branży i produktach, które sprzedajesz. Nieważne czy wykreujesz unikalnego bloga, oryginalny kanał na YouTube czy rozpoczniesz współpracę z jakimś portalem branżowym. Ważne, że staniesz się ekspertem o niezachwianej pozycji w branży. Ekspertem z prawdziwego zdarzenia, którego zdanie się liczy i w środowisku odbija się szerokim echem. Dziel się swoją wiedzą, a Twoja grupa docelowa na pewno to doceni.

Poznaj swojego klienta i nawiąż z nim kontakt, zaangażuj influencera, monitoruj swoją markę w social media i w końcu wykreuj unikalny kontent! Mamy nadzieję, że i tym razem skorzystacie z naszych unikalnych trików. A czy Wy macie jeszcze jakieś pomysły, jak zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach.