,

Testowanie nowego Brand24

Brand24 - Monitoring Internetu

Brand24 to narzędzie umożliwiające kompleksowy monitoring danej marki w Internecie. Jest to narzędzie, które udostępnia dane nie tylko ze stron internetowych, ale także, a może i przede wszystkim, z najpopularniejszych portali społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter.

Jakiś czas temu testowaliśmy to narzędzie, a także opisywaliśmy jego funkcje na naszym blogu (link: www.blueskysystem.pl/blog/monitoring-mediow-cz-3-brand24.html). Natomiast niedawno odezwał się do nas Michał z Brand24, który, w związku z wystartowaniem nowej wersji narzędzia, poprosił nas o jego ponowne przetestowanie. Zachętą do podjęcia testów była dla nas obietnica bardziej dostępnych i wartościowych danych, co miało ograniczyć czas wyciągania z nich wniosków. Nasze testy trwały ponad miesiąc i odbywały się w oparciu o markę Tchibo, którą wybraliśmy specjalnie z myślą o sprawdzeniu nowych funkcji Brand24. Wybraliśmy tę markę, ponieważ jest ona na tyle znana i aktywnie funkcjonująca w Internecie, że pozwoliła nam uzyskać optymalne wyniki.

Pierwszą zmianą jaka od razu zwróciła naszą uwagę był nowy wygląd panelu, który stał się bardziej przejrzysty, a tym samym intuicyjny. Dzięki paskowi bocznemu wszystkie opcje, jakie daje nam to narzędzie mamy tuż pod ręką. Układ zakładek jest schludny i czytelny, dzięki czemu nawet nie znając dobrze narzędzia, po chwili użytkowania, możemy poruszać się w nim pewnie. Sporym udogodnieniem jest wprowadzenie danych historycznych. Dzięki tej opcji, tuż po uruchomieniu projektu mamy umożliwiony dostęp do danych dotyczących naszej marki nawet z ostatnich 4 lat. Oznacza to, że Brand24 nie zaczyna zbierać naszych danych dopiero od momentu rozpoczęcia projektu, ale pozwala sprawdzić dane z przeszłości. Oczywiście okres do którego otrzymujemy dostęp uzależniony jest od pakietu jaki wykupiliśmy.

Brand24 - Pasek boczny
Źródło: www.brand24.pl

Dzięki funkcji nazwanej interakcjami, obok wpisu z mediów społecznościowych otrzymujemy także informację o aktywności, która go dotyczy. Tak więc wiemy dokładnie ile osób polubiło dany wpis, ile go udostępniło i jak często był on komentowany. Jest to niezwykle przydatna opcja w przypadku ryzyka wystąpienia kryzysu, bowiem mając takie dane wiemy czy należy reagować.

Brand24 - Interakcje
Źródło: www.brand24.pl

Kolejną nową funkcją Brand24 jest określenie popularności witryn, z których pochodzą dane, czyli jak często portal jest odwiedzany, a tym samym czy jest on wpływowy. W praktyce oznacza to informację o tym jak istotny jest dany wpis i ponownie – czy powinniśmy się przejmować sytuacją jaka zaistniała w otoczeniu naszej marki.

Brand24 - Popularność witryn
Źródło: www.brand24.pl

Dodany po zmianach influence score to wskaźnik wpływu, który pozwala sklasyfikować źródła wyników. Podział tych danych następuje pod wpływem kilku wartości, takich jak zasięg, popularność, aktywność i interaktywność. Jest to dość ciekawa funkcja, jednak niesie za sobą także pewne zagrożenie. Istnieje bowiem możliwość wykorzystania tego wskaźnika do ustalania kolejności reakcji na poszczególne wyniki wyszukiwania, a to nic innego jak manipulacja.

Brand24 - Influence score
Źródło: www.brand24.pl

W Brand24 wprowadzono także nowy filtr spamu, który bardzo nam się spodobał. Wiadomo, że nikt nie lubi otrzymywać spamu, tym bardziej, jeżeli mamy do przejrzenia sporo danych. Filtr ten pozwala nam pominąć wyniki wyszukiwania o mniejszej wartości, czyli takie, które nie są dla nas istotne. Do takich wyników zaliczają się na przykład te pochodzące z zaplecz SEO oraz ze stron małowartościowych. Filtr pozwala oznaczyć domenę jako źródło spamu, a tym samym coraz bardziej oczyszczać nasze wyniki wyszukiwania. Jednak możliwość zablokowania spamu dopiero po tym jak do nas dotarł nieco utrudniała nam monitorowanie naszych danych. Niestety takie funkcjonowanie filtru nie pozwala w automatyczny sposób pozbyć się niechcianych przez nas wiadomości. Wymagane jest poświęcenie czasu na znalezienie źródeł spamu.

Nowym uproszczeniem narzędzia jest także kontekst dyskusji, czyli szybki dostęp do wpisów, które uzyskały najwięcej polubień, udostępnień oraz komentarzy. Tak więc do miejsc, w których odbyły się najistotniejsze dyskusje na nasz temat. Co więcej, otrzymujemy taki dostęp także w przypadku starszych wpisów. To następna funkcja Brand24 pozwalająca zaoszczędzić czas, który możemy przeznaczyć wyłącznie na kwestie, które nas interesują.

Brand24 - Kontekst dyskusji
Źródło: www.brand24.pl

Ostatnią zmianą wprowadzoną w funkcjonowaniu narzędzia jest statystyka marki. Stanowią rozbudowane wskaźniki umożliwiające dokładniejsze zrozumienie tego, co dzieje się z naszą marką. Otrzymujemy dokładne dane z aktywności w social mediach, które podzielone są kolejno na polubienia, udostępnienia i komentarze, a także wyniki z pozostałych obszarów Internetu. Dodatkowo, otrzymujemy informacje ile wyników jest pozytywnych, a ile negatywnych. Dzięki takim informacjom funkcja ta umożliwia, prostsze niż wcześniej, porównanie marek.

Zmieniła się także cena pakietów, bowiem obecnie najtańszy kosztuje 89 zł, a nie 19 zł, jak wcześniej. Oczywiście, od tego jaki pakiet wybierzemy uzależniona jest szybkość otrzymywanych powiadomień, niemniej jednak, nawet najniższy pakiet pozwala nam sprawnie reagować na kryzysy. Teoretycznie, wprowadzone zmiany są niewielkie, jednak, wyraźnie zostały one zaplanowane pod kątem użytkowników i ich potrzeb. Naszym zdaniem, użytkowanie Brand24 po zmianach stało się wygodniejsze, a wyniki wyszukiwań jeszcze bardziej szczegółowe i dokładne. Liczne uproszczenia pozwalają na jeszcze sprawniejszą pracę z narzędziem, a tym samym, na większą kontrolę nad naszą marką.