5 zaskakujących faktów w komunikacji kobiet i mężczyzn w social mediach

5 zaskakujących faktów w komunikacji kobiet i mężczyzn w social mediach

Źródło: fot. rawpixel.com, na podstawie licencji CC, Flickr.com

Kobiety są z Instagrama, a mężczyźni z Facebooka – to więcej niż przenośnia. Oto fakty, które wywrócą do góry nogami Twoje myślenie o komunikacji kobiet i mężczyzn w social mediach. Odstawiamy na bok wszelkie stereotypy, oto tezy udowodnione naukowo.

Dane z raportu „Digital in 2017 Global Overview” nie zostawiają wątpliwości – liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych nieustannie rośnie. Eksperci szacują, że obecnie ok. 2,789 mld osób korzysta z social mediów. Użytkownikami są kobiety i mężczyźni, co specjalnie odkrywcze nie jest, natomiast zaskakujące są fakty świadczące o sporych rozbieżnościach w ich aktywności przy użyciu mediów społecznościowych. Nie oceniaj książki po okładce, mówili – dlatego sięgamy po najnowsze badania i analizy.

Oto 5 zaskakujących faktów w komunikacji kobiet i mężczyzn w social mediach.

1. Kobiety częściej padają ofiarami „hejtu” niż mężczyźni

O dziwo, to kobiety najczęściej padają ofiarami internetowego hejtu, tym bardziej, jeśli mowa o mediach społecznościowych. Marcin Belam za pośrednictwem Twittera przeprowadził bardzo ciekawy eksperyment. Brytyjski dziennikarz stworzył fałszywe konta, na których podszywał się zarówno pod kobiety, jak i mężczyzn, publikując dokładnie te same treści. Rezultat? Postując i komentując jako kobieta był znacznie częściej obrażany. Być kobietą, być kobietą…

2. Mężczyźni są agresywniejsi i lubią „mieć”

Zostańmy jeszcze na chwilę przy hejcie. Psycholog Mark Griffiths przekonuje, że mężczyźni częściej niż kobiety dają upust swojej agresji w mediach społecznościowych, bowiem dużo trudniej niż kobietom przychodzi im komunikacja bezpośrednia o negatywnym zabarwieniu – tu i teraz. Innymi słowy, facet woli wylać pomyje, bezpiecznie stukając w klawiaturę w domu niż powiedzieć coś twarzą w twarz – bardzo odważnie… Co więcej, mężczyźni mają tendencję do używania zaimka „moja” w kontekście relacji np. moja dziewczyna, moja żona itp.

3. Uczucia > Wygląd

Ostatnio zespół Facebooka przeanalizował 1,5 mln aktualizacji opublikowanych przez kobiety i mężczyzn w ich statusach. Okazało się, że „instagramowe ikony” i „wymuskani chłopcy” muszą uznać wyższość „typowych wrażliwców”, bowiem dzielenie się własnymi problemami z innymi użytkownikami przynosi znacznie większą liczbę pozytywnych reakcji aniżeli eksponowanie własnych „walorów”. Panowie, najwyższa pora pożalić się na teściową! 😉

4. Mężczyźni promują… siebie

Do czego mężczyźni wykorzystują media społecznościowe? Zdaniem badaczy z Northwestern University – do promowania własnej osoby, a konkretnie swojej pracy, jak również wszelakiej twórczości artystycznej. Blisko 70 proc. mężczyzn publikuje zdjęcia przedstawiające ich pracę. Co ciekawe, dla porównania „tylko” 50 proc. użytkowniczek idzie w ich ślady. Nie ma to jak dobra autoreklama.

5. Kobiety używają emotikonek, a mężczyźni odpowiadają krótko

Zdaniem naukowców z Hopkins University, którzy dokonali skrupulatnej analizy języka użytkowników Twittera, kobiety o wiele częściej niż mężczyźni używają emotikonek i przywiązują znacznie większą wagę do ortografii i interpunkcji. Za to mężczyźni jak to mężczyźni – odpowiadają krótko, lakoniczne i często niechlujnie, ograniczając się jedynie do zwykłego: tak lub nie.

Jak widać, kobiety faktycznie są z Wenus, a mężczyźni z Marsa. A Wy, co myślicie? Koniecznie podzielcie się z nami swoimi opiniami w komentarzach.