Skuteczna reklama w mediach społecznościowych

Nowoczesne formy reklamy bazują na sieci internetowej, a w szczególności na portalach społecznościowych. Każdy z nas ma jakiś cel – budowanie marki, poprawienie wyników sprzedażowych, rozpropagowanie produktów, dotarcie do określonej grupy odbiorców, tak możemy wymieniać jeszcze długo. W jaki sposób zrealizować te cele i jakie możemy mieć z tego korzyści?

Przede wszystkim należy się zastanowić, które portale społecznościowe wybrać. Jest wiele możliwości. Już samo założenie strony o charakterze wizytówkowym na portalu Google + jest dobrym posunięciem, ponieważ to tam jest największa aktywność, a dodatkowo mamy możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców.

Budowanie wizerunku marki to przede wszystkim utrzymywanie pozytywnych relacji z użytkownikami. Warto pozyskiwać społeczność na Facebooku czy Twitterze, ponieważ to oni stają się naszą docelową grupą Klientów. W jaki sposób ich angażować? Możemy pozyskiwać Klientów, którzy mają osobiste profile i korzystają z naszych usług, a także zachęcać naszych partnerów biznesowych do działań na zasadzie „klik za klik”.

Zapewne każdy czeka jednak na korzyści jakie płyną z mediów społecznościowych. Warto zwrócić uwagę, że to właśnie media stały się doskonałym narzędziem wywierania wpływu, które różnego rodzaju firmy i instytucje doskonale wykorzystują. Już sama liczba użytkowników (Facebook – ponad 94 mln) powinna być zaletą, im większa aktywność naszego profilu tym lepsze docieranie do odbiorców.

Czy zdajecie sobie sprawę, że aż 1/3 kobiet w wieku 18-35 lat sprawdza Facebooka zaraz po wstaniu z łóżka. Kieruje nami ciekawość, tego co robią użytkownicy, gdzie są, po co, itp. Dlatego tak bardzo rozwija się na całym świecie popularność Twittera. W USA stanowi sposób komunikowania „co robię”, „gdzie jestem”. W Polsce natomiast portal ten stał się źródłem informacji, traktowany jest przez większość Polaków jak agencja informacyjna. I właśnie to jest kolejnym powodem, dla którego warto reklamować się na tego typu portalach.

Mamy tam możliwość bezpośredniego informowania o ofercie naszej firmy, promocjach, rabatach i działalności, co stawia nas w bardzo korzystnym świetle. Budowanie świadomości marki przez publikowanie atrakcyjnych, branżowych treści budzi zaufanie odbiorców i zachęca ich do korzystania właśnie z naszej oferty. Doskonale wiemy, że tworzenie atrakcyjnych form przekazu reklamowego jakim stały się publikacje na profilach są doskonałym sposobem na przyciąganie Klientów.

Typowa dla nowoczesnych form marketingu jest reklama internetowa. Pamiętajmy, że portale społecznościowe są trendy, konkurencja również otwiera się na nowości. Nie warto zostawać w tyle, a stworzenie profilu firmy na Facebooku, Twitterze czy Google + jest dziecinnie proste. Uzupełniamy podstawowe informacje na temat danych firmy, adresu, czasu powstania, strony internetowej czy misji, a później już tylko publikujemy atrakcyjne treści, najlepiej z określoną częstotliwością.

Nie wolno nam zapominać, że odpowiadanie na zapytania o ofertę, komentowanie, wymiana kontaktów z partnerami biznesowymi i stałymi klientami jest najważniejsza. Droga dotarcia Klienta do naszej oferty czy odpowiedzi na nurtujące pytania musi być najkrótsza, a zatem powinniśmy być konsekwentni i regularnie odwiedzać nasze profile. Warto również zadbać o monitoring mediów, ale o sposobach sprawdzania postępów kampanii w mediach społecznościowych już niebawem na naszym blogu.