Nowy algorytm Google – Koliber (Hummingbird)

Nowy algorytm Google - Koliber (Hummingbird)

Dla tych, którzy śledzą kroki Google wiadomo, że nowy algorytm – Koliber jest kontynuacją dwóch poprzednich. Najpierw Panda, później Pingwin, a obecnie Koliber ma być symbolem nastawienia Google na precyzyjność. Pokazuje to doskonale, że Google zwraca dużą uwagę na działania antyspamowe i jakość wyników wyszukiwania, co znacznie uderza w osoby, które działały na zasadzie black SEO.

Już dwie poprzednie aktualizacje algorytmu Google pokazały, że największy potentat rynku internetowego stawia na działania antyspamowe i poprawienie precyzyjności wyszukiwania. Według Amita Singhala z Google działania te były planowane od 2001 roku i stopniowo wdrażane. Obecnie na piętnaste urodziny Google pojawia się Koliber, który ma symbolizować szybkie i skuteczne działanie.

Co nowego wnosi Koliber?

Hummingbird to początek wyszukiwania semantycznego, które ma być skierowane na najbardziej precyzyjne wyniki wyszukiwania przez użytkowników. To uszczegółowienie polega na precyzyjnej analizie znaczeniowej zawartości strony. Dzięki temu wyszukiwanie nie będzie odbywało się jedynie po wyrażeniach kluczowych, ale również po znaczeniu kontekstowym, w którym dane frazy występują. Google zatem staje się inteligentniejsze.

Nowy algorytm to już nie tylko zwykła aktualizacja, ale jakby nowe oblicze, a zatem znacząco wpłynie na pozycje stron w wyszukiwarkach. Podczas wyszukiwania nie będą brane już tylko pojedyncze słowa, ale powiązania wyrazów z tematem i kontekstem wypowiedzi. Dzięki temu pozycje w wyszukiwarce będą ustalane na podstawie wyszukiwania naturalnego.

Co jest najistotniejsze?

Po pierwsze PageRank od miesiąca działa w nowej aktualizacji z dwustoma najważniejszymi czynnikami i według podawanych przez Google informacji objął swoim zasięgiem już około 90% zapytań. Po drugie koliber nie jest aktualizacją części algorytmu, a zmianą całego silnika wyszukiwarki. Kolejna informacja i chyba najbardziej istotna pokazuje, że tworzenie zapytań jest prostsze, bardziej naturalne, a przede wszystkim daje możliwość uzyskania precyzyjnych wyników dzięki temu, że wyszukiwarka skupia się bardziej na intencji, a nie na frazach. Łatwiejsze staje się także wyszukiwanie mobilne i głosowe.

Już niebawem na naszym blogu informacje na temat: Dlaczego warto pozycjonować stronę. Oczekujcie na wpis!