Pozycjonowanie na własną rękę.
3 najlepsze metody

Pozycjonowanie na własną rękę. 3 najlepsze metody

Źródło: fot. Geralt, na licencji CC0, Pixabay.com

Chciałbyś, aby Twoja strona internetowa trafiła na pierwszą stronę w wyszukiwarce Google? Zależy Ci, by poprawić jej pozycję, ale kompletnie nie wiesz od czego zacząć? Mamy dla Ciebie kilka cennych wskazówek, które z całą pewnością okażą się cennym kompendium wiedzy.

Pamiętaj, że pozycjonowanie to proces długofalowy, dlatego w oczekiwaniu na pierwsze efekty powinieneś uzbroić się w cierpliwość – niezależnie od tego czy pozycjonujesz się na własną rękę, czy powierzyłeś to zadanie profesjonalnej firmie SEO.

Oto 3 najlepsze metody, które poprawią pozycję Twojej strony internetowej w Google:

1. Redagowanie unikalnej treści oraz przeredagowywanie tekstów już istniejących

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że stworzenie tekstów pod pozycjonowanie to bułka z masłem – nic bardziej mylnego, tym bardziej, jeśli zależy Ci, aby Twoja strona była na tyle konkurencyjna, że pod względem unikalności treści wyprzedzi firmy z Twojej branży.

Jak stworzyć oryginalne teksty? Pomyśl, co wyróżnia Cię na tle innych firm i przelej to na papier – nie zapomnij użyć słów kluczowych, na które chcesz pozycjonować swoją stronę. Powinny znaleźć się w tytułach, podtytułach, opisach oraz podpisach pod zdjęciami. Im więcej razy ich użyjesz, tym lepiej – jednak pamiętaj, by wkomponowywać je z gracją, tak aby zachować ciąg logiczny oraz poprawność językową i stylistyczną. Nie spamuj! Nie duplikuj treści! Ponadto staraj się nie odmieniać fraz kluczowych. Ważne jest również odpowiednie użycie i zapełnienie nagłówków H1-H6.

Jeśli na Twojej stronie są już jakieś treści, to przeredaguj je pod kątem wyżej wspomnianych wskazówek. Pamiętaj, by wszystkie wprowadzone zmiany zgłosić do indeksu wyszukiwarki Google.

2. Pozyskiwanie linków

Pozyskiwanie linków to proces, polegający na przyroście odnośników prowadzących do danej strony internetowej. Mocne linki pozycjonujące można nabyć za pośrednictwem: mediów społecznościowych, blogów, serwisów typu social bookmarking, wpisów gościnnych, komentarzy na stronach i forach, katalogów branżowych oraz stron pozwalających tworzyć wizytówki. Twórz oryginalne treści i komentarze, promując swoją działalność. Wykaż się fachowością i daj się poznać z jak najlepszej strony.

Oczywiście, nie wszystkie linki, które pozyskasz pomogą Twojej stronie w osiąganiu wysokich pozycji, a co gorsza wiele z nich może zaszkodzić stronie, dlatego bardzo ważne jest umiejętne pozyskiwanie linków. Sposobów jest bez liku, ale o tym opowiemy przy innej okazji. Najważniejsze, aby unikać technik spamerskich, takich jak: automatyczne wstawianie linków z katalogów SEO i presell pages oraz korzystanie z Systemów Wymiany Linków.

3. Edycja meta-tag description

Edycja meta-tagów nie zagwarantuje Ci z miejsca wysokiej pozycji, może jednak być doskonałym uzupełnieniem dla pozostałych czynności, które umożliwią efektywne pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Tym bardziej, że mądrze skomponowane opisy, zawierające słowa kluczowe mogą zachęcić potencjalnego użytkownika do kliknięcia w link Twojej strony.

Zmian należy dokonać w plikach źródłowych strony bądź w panelu zarządzania treścią. Pamiętaj, by przeredagować tytuły strony i słowa kluczowe, a także sprawdzić obecność, takich tagów jak: Index, Follow, Verify.

Po zgłoszeniu wszystkich zmian do indeksu wyszukiwarki Google i odczekaniu kilku dni na weryfikację, sprawdź swoją stronę pod kątem szybkości działania oraz mobilności. Możesz to zrobić za pośrednictwem stron: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl oraz https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/.

A Wy, jakie znacie efektywne metody pozycjonowania stron internetowych we własnym zakresie? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.