Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

W ostatnim artykule z serii „Abc pozycjonowania” czytaliście czym jest pozycjonowanie i znacie podstawowe techniki stosowane przez pozycjonerów. Nie poruszyliśmy jednak kwestii dlaczego warto pozycjonować stronę? Jakie korzyści nam to daje? Ten artykuł rozwieje wasze wątpliwości dotyczące zalet pozycjonowania i tego czy jest to działanie skuteczne oraz opłacalne.

Pozycjonowanie jest sposobem na wypromowanie swojej witryny oraz poprawienie jej widoczności w internecie. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej zyskujemy wiele korzyści przy wykorzystaniu stosunkowo niskich nakładów finansowych. Zalet tej formy reklamy jest wiele, ale postaram się wyszczególnić dla Was te najważniejsze.

1. Bądź pierwszy przed konkurencją

Z dnia na dzień zwiększa się konkurencyjność na rynku polskim. Bardzo ważne jest to, aby być zawsze o krok przed konkurencją, gdyż zwiększa to szanse na zyski i poprawia prestiż danej marki. W aktualnej chwili większość stron firmowych w Polsce jest pozycjonowane, dlatego warto, aby Wasza firma była zawsze przed konkurencją!

2. Zwiększenie ruchu na stronie

Wyszukiwarki internetowe to popularne narzędzie internautów. Są to uniwersalne narzędzia do wyszukiwania interesujących treści, ułatwiające w znacznym stopniu korzystanie z internetu. Na dzień dzisiejszy wyszukiwarek internetowych używamy do uzyskiwania informacji na każdy temat, dlatego warto, aby i Wasza strona znalazła się pod hasłem pasującym do danej branży.
Po dobraniu odpowiednich fraz pasujących tematyką do usług, produktów, profilu działalności czy strony oraz odpowiednim przystosowaniu jej mechaniki do pozycjonowania, na Waszej witrynie zwiększy się ruch osób zainteresowanych ofertą, czyli potencjalnych klientów!

3. Promowanie marki

Wysoka pozycja witryny zwiększa rozpoznawalność i prestiż Waszej marki. Ważne jest, aby opisy w wyszukiwarce były odpowiednio skonstruowane i przykuwały wzrok ewentualnych klientów, co sprawi, że zapamiętają waszą stronę na długi czas.

4. Wzrost zysków z promowania firmy w wyszukiwarce.

Wysoka pozycja witryny sprawia, że klienci częściej korzystają z Waszych usług i znacznie poprawią się zyski z prowadzonej witryny.

5. Niskie koszty, wysoka docieralność

Pozycjonowanie nie wymaga dużych nakładów finansowych, w porównaniu do innych form promocji, takich jak reklama telewizyjna czy radiowa. Promowanie witryny w wyszukiwarce posiada duży współczynnik docieralności do potencjalnych klientów, nie generując przy tym dodatkowych kosztów za jej kliknięcie czy wyświetlenie.

6. Stabilna reklama przez długi czas

Dobrze wypozycjonowana strona utrzymuje się na wysokich pozycjach przez długi czas. Nie musimy martwić się o limity kliknięć i wyświetleń, jak w przypadku kampanii reklamowych opartych na tychże współczynnikach, np. Google Adwords. Dobrze wypozycjonowana strona daje nam pewność skutecznej reklamy bez jakichkolwiek ograniczeń.

7. Wiarygodność strony

Dla internautów naturalne wyniki wyszukiwania są bardziej wiarygodne od reklam płatnych. Dobre pozycjonowanie sprawia, że klienci chętniej wchodzą na Waszą stronę przez naturalne wyniki i mają pewność, że nic złego ich tam nie spotka. Wyszukiwarki automatycznie wykluczają niebezpieczne witryny.

8. Skuteczne targetowanie strony

Targetowanie, czyli przystosowanie wyników wyszukiwania do poszczególnych treści i podstron, które chcemy pokazać użytkownikom. Przykładowo po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce, użytkownikowi pojawi się podstrona Waszej witryny, którą pozycjonujecie na to wyrażenie kluczowe. Dzięki temu klient bezpośrednio dociera do miejsca na stronie, które go interesuje.

Już niebawem na naszym blogu przedstawię słownik pozycjonera, który jeszcze bardziej przybliży Wam temat pozycjonowania. Oczekujcie na wpis.