Jak wypromować swoją stronę na Facebooku i uniknąć błędów?
10 przydatnych wskazówek
Źródło: fot. Geralt, na licencji CC, pixabay.com
Promowanie strony na Facebooku to wcale nie takie proste zadanie, tym bardziej, że wymaga nieustannej systematyczności, kreatywności, a przede wszystkim cierpliwości. Jak efektywnie pokazać się w mediach społecznościowych, uniknąć błędów i zyskać dużą popularność? Oto 10 przydatnych wskazówek.
1. Link do Twojej strony to za mało
Ograniczasz się jedynie do linkowania? Nie licz na efekty w postaci reakcji użytkowników! Przyciągaj i intryguj – zainteresuj swoich odbiorców wyjątkowym, ciekawym i kreatywnym opisem, który wybije się ponad szarą facebookową przeciętność.
2. Zdjęcia bez opisu? Zapomnij!
Czy wiesz, że najczęściej czytaną treścią w artykułach jest podpis pod zdjęciem? Przy postach na Facebooku sprawa wygląda niemal identycznie, dlatego zadbaj o odpowiedni opis, który nawiąże do zdjęcia w atrakcyjny, czasem nawet zabawny sposób. Daj się polubić!
3. Kto pyta, dostaje łapki w górę
Choć w środowisku dziennikarskim na zadawanie pytań w tytułach publikacji nie patrzy się przychylnym okiem, to zabieg ten idealnie sprawdza się w kontekście postów na Facebooku. Użytkownik, który odwiedza Twoją stronę podświadomie będzie poszukiwał odpowiedzi lub sam zechce podzielić się swoją opinią w komentarzach. Warto stosować, ale pamiętaj, by nie przesadzić z częstotliwością.
4. Błędy ortograficzne Cię dyskwalifikują
W dobie Internetu i zasad w nim panujących, czasami ma się wrażenie, że do klawiatur dopadły dzieci z podstawówki, które nie przebrnęły jeszcze przez pierwsze dyktando. Popełniając błędy nie tylko można narazić się na hejt, ale również obniżyć fachowość strony, obnażając swoje dyletanctwo. W taki sposób na pewno nie przyciągniesz nowych użytkowników do swojego fanpage’u. Czy powierzysz jakiejś firmie zlecenie, jeśli widzisz, że ma problem z poprawnym skleceniem zdania na swoim profilu? Tak myślałem.
5. Sprawdź swój post nim go opublikujesz
Niby oczywiste, a jednak. Bardzo często zdarza się, że zapominamy o tym, by przeczytać tekst przed jego publikacją, stąd pojawiają się tzw. babole. Zawsze warto sprawdzać post przed jego zamieszczeniem na Facebooku, nawet dla świętego spokoju.
6. Nie spamuj
Publikacja tych samych treści i zdjęć, to odgrzewanie kotleta. Niektórzy jednak uważają, że ma to sens. Tak czy inaczej lepiej postawić na unikalnego i niezduplikowanego posta, który będzie wyróżnikiem dla Twojego fanpage’a. Koniecznie zrezygnuj z drukowanych liter i znaków specjalnych, które dla większości użytkowników bywają po prostu odpychające.
7. Linkuj z głową
Linkuj odpowiedzialnie – wklejanie więcej niż jednego odnośnika nie ma sensu, chyba, że chcesz rozproszyć czytelnika. Skoro już przykułeś jego uwagę, to poprowadź jego wzrok w sposób przemyślany. Wybierz tylko i wyłącznie jeden link, który będziesz promować w swoim poście.
8. Ustal najlepszy harmonogram publikacji
Planowanie publikacji jest szalenie istotne w kontekście promowania wpisów na Facebooku. Według serwisu Hootsuite najlepsze wyniki aktywności można osiągnąć od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem wtorku) w godzinach między 12 a 15. W soboty i niedziele najlepszymi godzinami są 12 i 13.
9. Dziel się swoją pasją
Uchyl rąbka tajemnicy, wpuść użytkowników do swojego świata – dziel się z nimi, tym co kochasz, bądź autentyczny i w pełni się zaangażuj, regularnie publikując ciekawe wpisy ze swojego życia i działalności firmy.
10. Nie poddawaj się
Nawet, jeśli oczekiwane rezultaty nie przychodzą od razu, nie zniechęcaj się. Promowanie strony na Facebooku wymaga czasu i dobrego planu. Im dłużej będziesz się promować, tym lepiej zrozumiesz mechanizmy funkcjonowania mediów społecznościowych, a tym samym masz szansę jeszcze lepiej zorganizować swoją strategię. Nowe „lajki” to tylko kwestia czasu.
10 przydatnych wskazówek