Jak nie przepalać budżetu reklamowego, czyli analiza klienta do spółki z mikrotargetowaniem
Źródło: fot. Pop Nukoonrat, 123rf.com
Prowadziłeś kampanię w Internecie? Jeśli tak, to doskonale wiesz, że nie ma nic gorszego niż przepalanie budżetu reklamowego na działania, które nie przynoszą pożądanych efektów. Dlatego też zestawiamy ze sobą kolejne dwa istotne elementy, wpływające na Twoją sprzedaż – analizę klienta i mikrotargetowanie. Co warto wiedzieć na ich temat?
Dzięki precyzyjnej analizie Klienta można wykonać mikrotargetowanie, co sprawi, że o wiele rozsądniej będziesz wydawać swoje pieniądze – możesz zaoszczędzić nawet do 60 proc. środków przeznaczonych na kampanię! Jak? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule. Ale, ale nie zapomnij zajrzeć do naszych poprzednich wpisów, które z całą pewnością dostarczą Ci równie istotnych informacji.
- Przeczytaj również | O nieszkodliwości backlinków i nowościach w Mapach i Asystencie Google
Analiza klienta – na czym polega?
Analiza klienta, to nic innego, jak pełna świadomość tego, kto dokonuje zakupów w Twoim sklepie internetowym. Z doświadczenia wiemy, że właściciele z branży e-commerce, pytani o grupę docelową, ograniczają się zwykle do krótkich, zdawkowych informacji, skupiając się jedynie na wieku czy płci. To stanowczo za mało, bowiem zmiennych jest znacznie więcej i każdy detal odgrywa ogromną rolę w procesie sprzedaży.
Analiza klienta, czyli na co zwrócić uwagę
Jeśli nie chcesz przepalać budżetu, a zależy Ci, by dotrzeć do idealnej grupy docelowej, zwróć uwagę na następujące czynniki:
- Płeć,
- Wiek,
- Miejsce zamieszkania,
- Status materialny,
- Stanowisko,
- Stan matrymonialny,
- Zainteresowania.
Poznaj wszystkie cechy swojego potencjalnego klienta, po to by precyzyjnie kierować do niego reklamę. W ten sposób masz pewność, że wyselekcjonowani adresaci przekazu mogą o wiele chętniej zainteresować się Twoją ofertą, niż np. przypadkowo wybrana grupa osób. W dodatku, skupiając się na docelowej grupie odbiorców, której potrzeby znasz, o wiele łatwiej będzie Ci zbudować, a następnie utrzymywać dobrą relację z Klientem.
Pamiętaj, że od analizy klienta zależy również dobór zarówno kanałów społecznościowych, jak i reklamowych. Proces ten jest skrótem – najszybszą i najlepszą drogą do sprzedaży oferowanych przez Ciebie usług bądź produktów.
Mikrotargetowanie – idealna przynęta na klientów
Dzięki dobrej analizie, bez trudu wykonasz tzw. mikrotargetowanie, czyli precyzyjne dopasowanie reklamy do określonego adresata przekazu. Bazując na przyzwyczajeniach i zainteresowaniach swoich klientów, z łatwością dopasujesz treść reklamy, tak by osiągnęła jak najwyższy poziom efektywności. Mówiąc bardziej obrazowo – analiza konsumenta, to wędka, na której mikrotargetowanie stanowi idealną przynętę dla potencjalnych klientów. Dzięki mikrotargetowaniu docierasz z reklamą dokładnie tam, gdzie chcesz np. do małych miejscowości czy wsi.
Sam proces mikrotargetowania jest bardzo czasochłonny. Niemniej, wysiłek jest tego warty, bowiem pozwala zaoszczędzić nawet do 60 proc. budżetu. A wszystko przez to, że nie przepala się go na lokalizację, czy klientów, którzy znajdują się poza naszą grupą docelową.
- Zobacz także | 6 najlepszych wtyczek do WordPressa
Już wiesz, jak nie przepalać budżetu na kampanię! Jak widzisz, analiza klienta zawsze idzie w parze z mikrotargetowaniem. Dlatego postaraj się, aby te działania, jak najszybciej wdrożyć w procesie sprzedażowym. Mam nadzieję, że i tym razem wpis okaże się dla Ciebie bardzo przydatny.