E-commerce vs koronawirus. 4 elementy, przez które upadnie Twój sklep internetowy

E-commerce vs koronawirus. 4 elementy, przez które upadnie Twój sklep internetowy

Pomimo ogromnego boomu na zakupy w Internecie i dynamicznego rozwoju branży e-comerce spowodowanego pandemią koronawirusa, na rynku gołym okiem można dostrzec zmieniające się przyzwyczajenia klientów. Dla wszystkich przedsiębiorców jest to zarówno poważne zagrożenie, jak i ogromna szansa. O jakie 4 elementy musisz zadbać, by zwiększyć obroty i oddalić widmo upadku? Sprawdź!


Na naszym blogu przeczytasz o wiele więcej ciekawych treści ze świata SEO. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Np. ostatnio pisaliśmy o tym, jak długo trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania. Tymczasem, na tapetę bierzemy e-commerce w czasach zarazy! Oto 4 elementy, w wyniku których Twój sklep internetowy może upaść podczas pandemii koronawirusa. Zapraszam do lektury.

4 elementy, przez które upadnie Twój sklep internetowy

Okazuje się, że koronawirus ma nie tylko wpływ na nasze zdrowie, ale również zawartość portfela – firmy borykają się ze sporymi problemami finansowymi. Niektóre upadają, inne zawieszają działalność, część decyduje się na redukcję zatrudnienia – problemów jest cała masa. Jednak tam, gdzie wielu traci, inni zyskują.

Jak donosi Serwis internetowy Rzeczpospolita: „Obawy przed epidemią koronawirusa zachęciły Polaków do kupowania online, również żywności. W efekcie liczba transakcji wzrosła o 240 proc. i to nie koniec boomu”. Czy rzeczywiście właściciele sklepów internetowych mają się z czego cieszyć?

Obecna sytuacja wymusza zakupy w Internecie na szeroką skalę. Z powyższych informacji, jak i wielu innych można wywnioskować, że w dobie ogólnoświatowego kryzysu, prognozy dla sektora e-commerce wyglądają bardzo obiecująco. Dotyczy to również sklepów z branży medycznej, odzieżowej i elektroniki użytkowej – kolejne raporty wskazują, że w tych obszarach odnotowuje się rekordowe wzrosty sprzedaży.

Niemniej, to że wiele sklepów internetowych szybko rośnie jest zasługą błyskawicznej reakcji na kryzys i znakomicie przygotowanej strategii, opierającej się na kilku fundamentalnych filarach. Niektórzy internetowi przedsiębiorcy od początku trzymali rękę na pulsie, i to im się opłaciło.

Dlatego, postanowiliśmy podejść do tematu dość przewrotnie, wskazując najczęściej popełniane błędy w branży e-commerce podczas pandemii.

Oto 4 elementy, których musisz się wystrzegać jak… koronawirusa:

Nie rozumiesz swoich Klientów

Wbrew pozorom, w dobie koronawirusa najważniejsze są detale. Tym bardziej, jeśli mowa o sklepie internetowym. Jeśli nie myślisz o bezpieczeństwie, komforcie i szybkości realizacji, z całą pewnością jesteś na straconej pozycji. Obecnie ludzie boją się kontaktu z kurierem. Dlatego zapewnij swoim Klientom bezkontaktowe dostarczenie przesyłki – możesz skorzystać z paczkomatów, które w ostatnim czasie cieszą się szczególnie dużym powodzeniem.

To bardzo ważne byś wdrożył procedury, mające na celu zniwelowanie ryzyka i ułatwienie całego procesu od momentu zakupu, przez realizację, aż do chwili doręczenia. Klienci chcą kupować, ale to nie znaczy, że wybiorą sklep, który ogranicza się tylko i wyłącznie do klasycznych sposobów wysyłki, które w obecnej sytuacji są po prostu mniej bezpieczne.

Nie przygotowałeś strategii antykryzysowej

To kolejny istotny aspekt, który pojawia się wśród właścicieli sklepów internetowych, którzy zgłaszają się do nas z prośbą o pomoc. Nie opracowałeś strategii na wypadek kryzysu, przez co panikujesz i podejmujesz pochopne działania. To oczywiste, że się boisz, jednak zatrzymaj się na chwilę i zastanów nad swoją strategią sprzedaży, ponieważ emocje nigdy nie są dobrym doradcą. Tym bardziej, jeśli będą mieć bardzo negatywny wpływ na Twój biznes.

Odpowiedzialnemu przedsiębiorcy chowanie głowy w piasek po prostu nie przystoi. Dlatego nie noś się z zamiarem przeczekania kryzysu, tylko zakasaj rękawy i zabierz się do jeszcze bardziej wytężonej pracy! Jeśli się nie rozwijasz, to się cofasz i giniesz! W dobie koronawirusa, każdy właściciel sklepu internetowego powinien to zapamiętać.

Przepalasz swój budżet reklamowy

To kolejny poważny problem na naszej liście, który w tym trudnym czasie jeszcze bardziej przybiera na wadze. Wielu właścicieli sklepów w ogóle nie analizuje danych sprzedażowych i nie ma pojęcia o kosztach pozyskiwania klienta. To duży błąd, który w dobie kryzysu może słono kosztować. Dlatego każdy świadomy przedsiębiorca powinien przemyśleć swoją strategię. Optymalizacja procesu sprzedaży jest kluczowa dla Twojego sklepu internetowego, ponieważ pozwala wyciągnąć maksimum z posiadanych budżetów reklamowych.

Ponadto wiedza analityczna okaże się bezcenna przy skalowaniu Twojego biznesu – dzięki niej staniesz się o wiele bardziej świadomym przedsiębiorcą i nie przepalisz swojego budżetu reklamowego. Będziesz dokładnie wiedzieć, ile zysku przynosi Ci każda zainwestowana złotówka. W konsekwencji z łatwością zoptymalizujesz swoje wydatki i zaplanujesz kolejną kampanię.

Bezpłatna wycena - BlueSky System

Obcinasz swój budżet reklamowy

E-commerce a koronawirus – jakie jeszcze zagrożenia czyhają na właścicieli sklepów internetowych? W dobie pandemii koronawirusa, wszyscy szukają oszczędności i jedną z pierwszych na liście jest rezygnacja z aktywnego promowania swojego biznesu. Brak inwestycji w reklamę to podstawowy błąd, jaki popełnia wielu właścicieli sklepów internetowych. Bez niej, nie ma sprzedaży, więc długo nie pociągniesz. Dlatego świadomie inwestuj w reklamę.