Content marketing – dlaczego warto w niego zainwestować?

Content marketing – dlaczego warto w niego zainwestować?

Czarne litery na białym tle potrafią czynić cuda. Tym bardziej w świecie marketingu internetowego, gdzie reguły gry ustalają algorytmy wyszukiwarki Google. Dobrze zaplanowana strategia content martektingowa pozwoli nie tylko przyciągnąć nowych klientów, ale również zbudować wizerunek prawdziwego eksperta. Jakie korzyści może jeszcze przynieść content marketing i czy faktycznie warto w niego zainwestować? Odpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule.


Na naszym blogu znajdziesz o wiele więcej przydatnych i ciekawych publikacji, dlatego już teraz zachęcamy Cię do systematycznej lektury. Tymczasem na warsztat bierzemy content marketing.

Content marketing – czym jest?

To nic innego, jak efektywna gospodarka treści – a więc działania marketingowe mające na celu redagowanie i publikowanie wartościowych tekstów w obrębie dużych portali internetowych, blogosfer, serwisów specjalistycznych lub witryny klienta. Dlaczego warto w niego zainwestować?

Kreujesz własny wizerunek jako eksperta

Kreowanie wizerunku jest procesem nie tylko bardzo wymagającym, ale również długofalowym. Z pewnością każdy z Was zna wiele narzędzi, które pozwalają pozycjonować się w oczach przeciętnego konsumenta. W mojej opinii to właśnie content marketing jest jedną z najbardziej etycznych i skutecznych form promocji.

Zyskujesz wiarygodność

Choć w treści można przemycić pokłady perswazji i autoreklamy, będące swego rodzaju zapalnikiem dla pozytywnych skojarzeń związanych z marką, to czujny czytelnik szybko zlustruje, kiedy autor wciska mu kit lub mówi prawdę. Content marketing jest przejrzysty – mierzalne efekty zobaczysz już z chwilą publikacji. Zaczynając od jakości samej treści, która może się podobać lub nie, a kończąc na reakcjach czy liczbie wyświetleń.

Content marketing pozwala stworzyć długotrwałą relację na linii firma – potencjalny klient poprzez systematyczne publikowanie przydatnych i oryginalnych treści. Dlatego właśnie warto postawić na szczerość i obiektywizm – czytelnicy uwielbiają prawdę, przełkną nawet tę najbardziej gorzką, byle była zaserwowana w eleganckim stylu.

Budujesz społeczność wokół Twojej marki

Dla przykładu, wyobraźmy sobie sklep internetowy, który zajmuje się sprzedażą zegarków sportowych. W jego obrębie powinien znaleźć się blog, na którym będą pojawiać się recenzje najnowszego sprzętu, poradniki dotyczące zakupu zegarka, jak również zestawień wszelkiej maści, odnoszących się do funkcjonalności produktów, designu lub ich ceny. Stopniowo, przyzwyczajając czytelników do fachowych treści, tworzysz dla nich ścieżkę, która nie jest nastawiona tylko na jednorazową konsumpcję. Będą do Ciebie wracać po więcej. A wtedy do najlepszych treści, dostęp będzie tylko i wyłącznie po dopisaniu do newslettera.

Atrakcyjne i w pełni obiektywne teksty, stworzone zgodnie z wymogami SEO, w dodatku opatrzone ładnymi zdjęciami – z całą pewnością będą przyciągać uwagę czytelników. Tym samym, można spodziewać się wzmożonej aktywności na stronie w postaci komentarzy, polubień i udostępnień. W konsekwencji, krystalizuje się zaangażowana grupa ludzi, w tym wypadku społeczność interesująca się sportem, aktywnością fizyczną i nowinkami technicznymi.

Generujesz więcej leadów i przyspieszasz decyzje zakupowe

Bardzo szybko stali czytelnicy zaczną zadawać pierwsze pytania, będą regularnie się udzielać, wymieniać poglądami i rzecz jasna interesować nowymi produktami, które recenzujesz. Tym samym będą dojrzewać do zakupowych decyzji. Odpowiadając rzetelnie i fachowo na wszystkie komentarze – masz pewność, że szybko zyskasz miano eksperta, a grono stałych bywalców na Twojej stronie znacząco się powiększy. Stąd już prosta droga, by stały czytelnik przeobraził się w klienta. Nic dziwnego, że zdaniem najlepszych fachowców od sprzedaży – właśnie ten etap relacji jest najważniejszy i najtrudniejszy do osiągnięcia – wierny, świadomy i zaangażowany czytelnik to skarb.

Mamy nadzieję, że i tym razem nasz krótki poradnik przekonał Was, dlaczego warto inwestować w content marketing. Choć drogi mogą być różne, cel pozostaje ten sam – gospodarka treści ma wpływać na Twoją renomę, przyciągając do Ciebie kolejne fale klientów. „Contet marketing is king”!