Jak zwiększyliśmy sprzedaż online o blisko 180% w mniej niż 24mc?

Case study Szybka Pizza

Źródło: fot. BlueSky System

Na przykładzie jednego z naszych Klientów – pizzerii Szybka Pizza, postaramy się krótko zobrazować, jak poprzez efektywne pozycjonowanie udało nam się zwiększyć sprzedaż o 176,18% w zaledwie 24 miesiące. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Jeśli dobrze i tanio, to zazwyczaj tylko w długim okresie czasu – wiele firm decyduje się właśnie na taki wariant, jeśli chodzi o usługę pozycjonowania. Podobne podejście preferowała Szybka Pizza. Oczywiście, nasz Klient był świadomy, że będzie musiał cierpliwie poczekać na efekty, ale…

Szybka Pizza

Po przeprowadzeniu skrupulatnej analizy, zaproponowaliśmy zupełnie inne rozwiązanie – zaoferowaliśmy dobranie aż 348 haseł, które obejmowały usługi najbardziej pożądane przez jego Klientów, a następnie powiązaliśmy je ze wszystkimi dzielnicami, okolicznymi miejscowościami oraz największymi ulicami, będącymi w strefie dowozu wszystkich restauracji.

Następnie, starannie przeprowadziliśmy optymalizację strony, przeredagowując stare wpisy pod kątem słów kluczowych. Ponadto przebudowaliśmy metadane (tytuły i opisy podstron). Pozostało nam jeszcze utworzyć szereg zupełnie nowych tekstów, co również uczyniliśmy. Kolejnym etapem naszych prac było wdrożenie strategii opartej na tzw. link buildingu – w ten sposób sukcesywnie wzmacnialiśmy pozycję witryny Szybka Pizza. W konsekwencji w przeciągu zaledwie dwóch lat od rozpoczęcia współpracy udało nam się osiągnąć niesamowite rezultaty, co przełożyło się na biznes naszego Klienta.

20.07.2015 12.12.2016 13.02.2017
Szybka pizza - 2015 Szybka pizza - 2016 Szybka pizza - 2017
Początek współpracy +123,29%
Przychody tygodniowe ze sprzedaży online
+176,18%
Przychody tygodniowe ze sprzedaży online
Początek współpracy +6,18%
Wartość zamówienia
+13,43%
Wartość zamówienia
Początek współpracy +110,29%
Liczba zmówień online
+143,43%
Liczba zmówień online
Początek współpracy +95,79%
Odwiedziny
+135,79%
Odwiedziny

Zrealizowane działania pozwoliły zwiększyć sprzedaż online niemal trzykrotnie! Ponadto warto zauważyć, że z danych zgromadzonych przez Google Analytics wynika, że znacząco poprawiła się również liczba odwiedzin strony.