O nieszkodliwości backlinków i nowościach w Mapach i Asystencie Google

O nieszkodliwości backlinków i nowościach w Mapach i Asystencie Google

Google nieoczekiwanie opublikowało komunikat, z którego wynika, że backlinki kiepskiej jakości nie wpływają na proces pozycjonowania. Ponadto nie obeszło się bez kilku innych interesujących zmian.


Zaktualizowane algorytmy Google potrafią wprowadzić niemały chaos w procesie pozycjonowania. Dlatego warto być na bieżąco. Raz na kwartał, na naszym blogu znajdziecie wpis o najnowszych zmianach, jakie gigant z Mountain View wprowadza przy ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania, a które są szczególnie istotne dla procesu pozycjonowania. Przedstawiamy kilka najważniejszych nowinek od Google:

1. Mit w końcu upadł – backlinki nie mogą zaszkodzić

John Muller, Webmaster Trends Analyst w Google – rozwiał wątpliwości wszystkich, którzy od lat propagowali teorie spiskowe na temat backlinków kiepskiej jakości, mających obniżać pozycję danej witryny. Z pewnością wielu z Was zastanawiało się, co byłoby, gdyby jakiś nieuczciwy konkurent firmy będącej na szczycie wyników wyszukiwania, nagle zdecydował się zlecić dodawanie linków kiepskiej jakości z myślą o tym, aby obniżyć pozycję swych rynkowych rywali.

Okazuje się, że niedawno z taką sytuacją borykał się jeden z blogerów – w zaledwie miesiąc liczba backlinków na jego stronę wzrosła z 2 tys. do 12 tys., a ich jakość była po prostu bardzo słaba. Dlatego natychmiast zgłosił ten problem, poszukując rozwiązania na tego typu praktyki. Muller stwierdził, że zainteresowany nie musi się martwić, bowiem algorytmy ignorują wszystkie backlinki kiepskiej jakości, nie biorąc ich w ogóle pod uwagę w procesie pozycjonowania.

Tym sposobem, mit w końcu upadł! Mimo to, pamiętajcie, że strategia linkbuildingu prowadzona skrupulatnie i odpowiedzialnie wciąż odgrywa istotną rolę w procesie pozycjonowania, pomagając poprawić pozycję witryny.

2. Google testuje wyświetlanie reklam w Google Assistant

Gigant z Mountain View nie próżnuje, stale testując nowe funkcjonalne rozwiązania, które mają ułatwiać życie przedsiębiorców oraz klientów. Tym razem na świeczniku znalazły się reklamy w wynikach Asystenta Google.

Korzystasz z wyszukiwania głosowego na swoim Androidzie? Już niedługo w Twoim asystencie wyświetli się reklama dopasowana pod kątem wyszukiwanej zawartości. O ile przedsiębiorców taka informacja może cieszyć, o tyle przeciętny użytkownik niejednokrotnie zaklnie pod nosem – reklamy wpychane do gardła potrafią nieźle podirytować. Tak czy inaczej, Google rozwija swoje narzędzie i wkrótce możemy się spodziewać kolejnych nowości.

3. Mapy Google z rozszerzoną funkcjonalnością

Wszystkie nieuczciwe praktyki w wizytówkach firmowych w Mapach Google, od teraz będzie można zgłaszać poprzez specjalny formularz. Taką informację przekazała Marissa Nordahl, menedżer społeczności Google Moja Firma.

To bardzo ważna wiadomość, bowiem pozwoli zminimalizować spam oraz nieprawdziwe informacje, wprowadzające w błąd całą społeczność użytkowników. Ponadto w przyszłości pozwoli powstrzymać nieuczciwe praktyki konkurencji, która nierzadko zmieniała dane, a nawet decydowała o zamknięciu czyjejś firmy.

Z całą pewnością pojawienie się formularza pozytywnie wpłynie na rozwój Map Google, zwiększając komfort wszystkich użytkowników i oczyszczając środowisko z fałszywych kont czy informacji.

Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. Google nieustannie rozwija swoje produkty ku uciesze użytkowników z całego świata. Z wypiekami na twarzy czekamy na kolejne nowości, o których tradycyjnie będziemy Was informować. Śledźcie naszego bloga, by być na bieżąco.