,

Narzędzia monitorowania mediów – część 1 – Wstęp

Narzędzia monitorowania mediów - część 1 - Wstęp

Co myślą o nas inni? Nie posiadamy umiejętności czytania w myślach, a zatem trudno jest nam zorientować się czy opinie są pozytywne czy może negatywne. Jednak gdy mamy firmę, opinie innych nabierają odmiennego charakteru – stają się podstawą do tego, aby osiągnąć dobrą pozycję na rynku i zbudować wizerunek marki. W jaki sposób możemy zatem kontrolować co inni myślą (piszą) na temat naszej działalności?

Być może właśnie teraz waży się historia Twojej firmy, ponieważ na jednym z portali społecznościowych trwa dyskusja na jej temat? Już sama obecność w social mediach jest doskonałym sposobem na budowanie wizerunku marki, ale aby robić to właściwie musimy mieć pełny monitoring działań użytkowników. Monitoring mediów społecznościowych pozwala nam śledzić reakcje na produkty w ofercie, nowo wprowadzone usługi czy zaufanie Klientów.

Obecnie mamy do dyspozycji wiele płatnych programów (Brand24, Replise, autorskie programy agencji marketingowych) umożliwiających śledzenie opinii użytkowników na temat naszej marki, ale są również takie, które pozwolą na raportowanie ruchu w mediach zupełnie za darmo. Najbardziej popularnymi są wewnątrz profilowe narzędzia statystyczne, które pokazują ilość aktywnych użytkowników, okresy największego ruchu na profilu, a także najbardziej popularne komentarze.

W przypadku bardziej rozwiniętych i zazwyczaj płatnych narzędzi mamy więcej opcji monitoringu. Oprócz czasu aktywności oraz popularnych komentarzy możemy poznać najbardziej aktywnych użytkowników, zbadać resentyment, a zatem stan komentarzy w zależności od tego czy są one pozytywne, neutralne czy negatywne, a także ruch między profilem, a stroną internetową. Ważnym elementem jest również przeszukiwanie zasobów internetu przez program do monitoringu. Dzięki takiej opcji możemy sprawdzić gdzie w sieci mówi się o naszej marce i jak kreuje się powszechna opinia na jej temat. W ten sposób dowiemy się czy obecni jesteśmy na forach, blogach, innych profilach w mediach społecznościowych, a zatem zbadamy zasięg informacji, które generujemy.

Co minutę na Facebooku pojawia się około 700 000 nowych statusów i w tym samym czasie około 0,5 mln komentarzy. Z tego aż 36 % użytkowników publikuje posty dotyczące różnych marek. Właśnie te dane są najmocniejszym argumentem za tym, aby nie lekceważyć mediów i działań użytkowników na profilach. Zauważając rozwój narzędzi do monitoringu mediów możemy być pewni, że jest to sposób na sukces w Web marketingu.

Już niebawem na naszym blogu znajdziecie szczegółowe informacje na temat jednego z programów służących do monitoringu mediów. Śledźcie nasze wpisy!

Część druga artykułu: Monitoring mediów – część 2 – porównanie