Najważniejsze zasady dobrego linkowania

Najważniejsze zasady dobrego linkowania

Źródło: fot. tashatuvango, 123rf.com

Systematyczne aktualizacje i usprawnienia wprowadzane przez Google pozwalają algorytmom bez trudu wykryć wszelkie nieścisłości. Nic dziwnego, że proces linkbulidingu z biegiem lat staje się o wiele bardziej wymagający. Oto najważniejsze zasady dobrego linkowania, dzięki którym Twoje zadanie stanie się dużo łatwiejsze.


Jakiś czas temu na naszym blogu znalazł się wpis – 5 kreatywnych sposobów na pozyskiwanie linków. Tym razem na świeczniku lądują najważniejsze zasady dobrego linkowania. Serdecznie zapraszamy do lektury zarówno tej publikacji, jak i wszystkich poprzednich, które z całą pewnością okażą się dla Was bardzo przydatne w procesie pozycjonowania.

Tymczasem, przedstawiamy najważniejsze zasady dobrego linkowania:

1. „Content is the king”

Im bardziej wartościowa treść, tym wyższa jakość linków, które znajdą się w obrębie publikacji wśród komentarzy. Tworząc wysokiej jakości teksty i dodając do nich całą otoczkę, jak np. ładne autorskie fotografie lub materiał wideo – masz pewność, że taka publikacja wzbudzi o wiele większe zainteresowanie czytelników. Tym bardziej, jeśli dodasz do niej również ekspercki komentarz jakiegoś specjalisty z branży. Jeśli linkujesz na zewnętrznych serwisach, staraj się szukać właśnie takich treści.

Natomiast, jeśli promujesz własny tekst, pamiętaj, że dobry content będzie udostępniany przez użytkowników, co dodatkowo zwiększy zasięg Twojej strony internetowej. Nie zapomnij również o linkach z anchorem (powinny zawierać słowa kluczowe) prowadzące do Twojej witryny i powiązanych z nią artykułów. Koniecznie powinny być umieszczane w sposób naturalny, w tym celu postaw się w miejscu użytkownika, który czyta publikację. Umieszczony link musi być wartością dodaną dla odbiorcy. Choć cały proces wygląda na dość wymagający, na przygotowanie dobrej publikacji warto poświęcić więcej czasu, taka inwestycja z pewnością się opłaci.

2. Dbaj o wysoką jakość linków

Google stale usuwa z SERP strony, których linki budzą wątpliwości, dlatego tworząc strategię linkbuildingu zadbaj o to, by komentarze dodawane na stronach branżowych były jak najwyższej jakości. Nie można ich powielać z innych stron, muszą być unikalne, koniecznie powinny odnosić się bezpośrednio do treści – innymi słowy mówiąc, twórz je tak, by były przydatne dla innych czytelników. Dbaj o styl oraz język. Komentarze powinny uzupełniać publikacje i wyrażać opinie. Tworzenie nienaturalnie wyglądających opinii może doprowadzić do nałożenia kary przez Google, w konsekwencji której Twoja strona obniży swoją pozycję lub co gorsza, zniknie na stałe z wyników wyszukiwania.

3. Pozyskiwanie linków tematycznych

Najważniejsze zasady dobrego linkowania to także pozyskiwanie linków tematycznych. Strona, na której zostawiasz komentarz, obejmujący link z anchorem musi zachować zgodność z tematyką Twojej strony. Jeśli masz firmę sprzątającą, linkować należy na stronach, które są bezpośrednio powiązane z tą tematyką. Umieszczanie komentarzy od czapy wpłynie negatywnie nie tylko na wizerunek firmy, ale  zostanie także negatywnie ocenione przez roboty giganta z Mountain View.

4. Pozyskiwanie linków dofollow i nofollow

Linkom przypisywane są atrybuty dofollow (nakazują robotom internetowym, by odwiedziły stronę i przekazały część jej wartości) i nofollow (nie wymuszają na robotach odwiedzania strony, do której prowadzi link). Wiele osób powiela mit, że tylko linki dofollow wpływają pozytywnie na pozycjonowanie strony internetowej, jednak prawdą jest, że linki nofollow również mają dobry wpływ na poprawę pozycji, choć nie jest on tak znaczący, jak w przypadku linków dofollow. Zastosowanie anchora podczas pozyskiwania linków z atrybutem dofollow zagwarantuje, że witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania pod konkretną frazą.

Przykłady linków dofollow:
<a href=”http://www.blueskysystem.pl”>Link</a>
<a href=”http://www.blueskysytem.pl” rel=”dofollow”>Link</a>

Przykład linku nofollow:
<a href=”http://www.blueskysytem.pl ” rel=”nofollow”>Link</a>

5. Linkuj na stronach z mocnym wskaźnikiem zaufania

Umieszczanie linków dofollow na stronach z wysokim wskaźnikiem zaufania, pomoże Twojej witrynie stać się bardziej wiarygodną, co oznacza, że nie będzie traktowana przez wyszukiwarkę Google jako podejrzana. 1 link pozyskany w ten sposób ma o wiele większą wartość niż wiele linków ze strony ze słabym wskaźnikiem zaufania. Wskaźnik zaufania, czyli Trust Rank możesz szybko i łatwo sprawdzić pod tym linkiem.

I tak oto poznaliście najważniejsze zasady dobrego linkowania. Koniecznie, postarajcie się je wdrożyć już na etapie planowania strategii linkbuildingu. Mamy nadzieję, że i tym razem nasze wskazówki okażą się dla Was przydatne.