Jak przeanalizować swoją konkurencję w e-commerce?
Źródło: fot. alphaspirit, 123rf.com
Jednym z najczęściej popełnianych błędów przez właścicieli sklepów internetowych jest lekceważenie konkurencji i pomijanie jej działań we własnej strategii marketingowej. To podstawowy błąd, ponieważ skrupulatna analiza pomaga dobrać odpowiednie kanały promocji. Dlatego w niniejszym tekście rozważamy, jak przeanalizować swoją konkurencję w e-commerce.
Jak zwykle zachęcamy Cię do stałej lektury wpisów na naszym blogu. Znajdziesz tu ciekawe artykuły, poradniki, case study i zestawienia, które z całą pewnością poszerzą Twoją wiedzę na temat SEO oraz marketingu internetowego. Zapraszamy. A jeśli wciąż zastanawiasz się, jak skutecznie analizować swoją konkurencję w e-commerce, to już spieszymy z rozwiązaniami.
Analiza konkurencji = efektywna kampania reklamowa
Analiza konkurencji pozwala precyzyjnie trafić w te kanały reklamowe, których nasza konkurencja nie wykorzystuje dostatecznie dobrze. To jeden z najistotniejszych elementów, o który musisz zadbać, by zoptymalizować proces sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Jak to zrobić? Przedstawiam Ci nasz przepis na idealną analizę konkurencji. Skusisz się?
Analiza konkurencji w e-commerce – jak ją wykonać?
Decydując się na analizę konkurencyjnych sklepów internetowych z Twojej branży, oceń w skali 1-6 (gdzie 6 to celujący, a 1 niedostateczny) najważniejsze elementy oferty, wpływające na proces sprzedaży, a także odpowiedz na pytania zamknięte (TAK czy NIE), odnoszące się np. do odbioru osobistego, darmowej przesyłki, czy programu lojalnościowego.
- Zobacz także | 5 najlepszych serwisów internetowych poświęconych SEO
Analiza konkurencji. Oto elementy, na które każdy właściciel sklepu internetowego powinien zwrócić uwagę:
- Ilość produktów w ofercie: Ocena 1-6
- Szybkość dostawy: Ocena 1-6
- Poziom cen: Ocena 1-6
- Częstotliwość promocji: Ocena 1-6
- Koszt dostawy: Ocena 1-6
- Odbiór osobisty: TAK czy NIE?
- Program lojalnościowy: TAK czy NIE?
- Darmowa dostawa: TAK czy NIE?
Następnie, wyciągnij należyte wnioski. Na tle konkurencji, szybko zauważysz swoje braki lub dostrzeż, w jakim elemencie/elementach jesteś od niej lepszy. Sukcesywne wdrażanie poprawek i ulepszeń w procesie sprzedaży, pozwoli Ci zbudować silniejszą pozycję na rynku, a w konsekwencji wyprzedzić konkurencję.
- Przeczytaj również | Najważniejsze zasady dobrego linkowania
Już wiesz, jak skutecznie analizować swoją konkurencję w e-commerce. To nie takie trudne, prawda? Pamiętaj, że analiza konkurencji jest równie ważna, jak analiza klienta. Dlatego śledź na bieżąco poczynania swoich sprzedażowych oponentów, sukcesywnie wdrażaj nowe rozwiązania i ulepszaj swój sklep internetowy oraz procedury sprzedaży. Powodzenia i nie zapomnij podzielić się z nami swoimi przemyśleniami na ten temat w komentarzach.