Jak przeanalizować swoją konkurencję w e-commerce?

Jak przeanalizować swoją konkurencję w e-commerce

Źródło: fot. alphaspirit, 123rf.com

Jednym z najczęściej popełnianych błędów przez właścicieli sklepów internetowych jest lekceważenie konkurencji i pomijanie jej działań we własnej strategii marketingowej. To podstawowy błąd, ponieważ skrupulatna analiza pomaga dobrać odpowiednie kanały promocji. Dlatego w niniejszym tekście rozważamy, jak przeanalizować swoją konkurencję w e-commerce.


Jak zwykle zachęcamy Cię do stałej lektury wpisów na naszym blogu. Znajdziesz tu ciekawe artykuły, poradniki, case study i zestawienia, które z całą pewnością poszerzą Twoją wiedzę na temat SEO oraz marketingu internetowego. Zapraszamy. A jeśli wciąż zastanawiasz się, jak skutecznie analizować swoją konkurencję w e-commerce, to już spieszymy z rozwiązaniami.

Analiza konkurencji = efektywna kampania reklamowa

Analiza konkurencji pozwala precyzyjnie trafić w te kanały reklamowe, których nasza konkurencja nie wykorzystuje dostatecznie dobrze. To jeden z najistotniejszych elementów, o który musisz zadbać, by zoptymalizować proces sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Jak to zrobić? Przedstawiam Ci nasz przepis na idealną analizę konkurencji. Skusisz się?

Bezpłatna wycena - BlueSky System

Analiza konkurencji w e-commerce – jak ją wykonać?

Decydując się na analizę konkurencyjnych sklepów internetowych z Twojej branży, oceń w skali 1-6 (gdzie 6 to celujący, a 1 niedostateczny) najważniejsze elementy oferty, wpływające na proces sprzedaży, a także odpowiedz na pytania zamknięte (TAK czy NIE), odnoszące się np. do odbioru osobistego, darmowej przesyłki, czy programu lojalnościowego.

Analiza konkurencji. Oto elementy, na które każdy właściciel sklepu internetowego powinien zwrócić uwagę:

Analiza konkurencji

  • Ilość produktów w ofercie: Ocena 1-6
  • Szybkość dostawy: Ocena 1-6
  • Poziom cen: Ocena 1-6
  • Częstotliwość promocji: Ocena 1-6
  • Koszt dostawy: Ocena 1-6
  • Odbiór osobisty: TAK czy NIE?
  • Program lojalnościowy: TAK czy NIE?
  • Darmowa dostawa: TAK czy NIE?

Następnie, wyciągnij należyte wnioski. Na tle konkurencji, szybko zauważysz swoje braki lub dostrzeż, w jakim elemencie/elementach jesteś od niej lepszy. Sukcesywne wdrażanie poprawek i ulepszeń w procesie sprzedaży, pozwoli Ci zbudować silniejszą pozycję na rynku, a w konsekwencji wyprzedzić konkurencję.

Już wiesz, jak skutecznie analizować swoją konkurencję w e-commerce. To nie takie trudne, prawda? Pamiętaj, że analiza konkurencji jest równie ważna, jak analiza klienta. Dlatego śledź na bieżąco poczynania swoich sprzedażowych oponentów, sukcesywnie wdrażaj nowe rozwiązania i ulepszaj swój sklep internetowy oraz procedury sprzedaży. Powodzenia i nie zapomnij podzielić się z nami swoimi przemyśleniami na ten temat w komentarzach.