Dlaczego 97 proc. ludzi nie kupuje w Twoim sklepie internetowym?

Źródło: fot. funtap, 123rf.com

Włożyłeś mnóstwo czasu, pracy i pieniędzy w budowę swojego sklepu internetowego, a ten wciąż nie generuje sprzedaży, jakiej oczekujesz. W czym tkwi problem? Dlaczego 97 proc. ludzi nie kupuje w Twoim sklepie internetowym. Jakie błędy popełniasz? Sprawdź!


Serdecznie zapraszamy Cię zarówno do stałego śledzenia, jak i lektury publikacji na naszym blogu. Z pewnością wśród wielu artykułów znajdziesz te, które Cię zainteresują. Np. ostatnio pisaliśmy, jak zwiększyć miesięczny przychód w sklepie internetowym aż o 51 proc. Mamy nadzieję, że ten tekst okazał się dla Ciebie przydatny. Tymczasem, zastanówmy się, dlaczego ludzie nie kupują w Twoim sklepie internetowym. Oto najważniejsze powody:

Nie zoptymalizowałeś opisów produktowych

Diabeł tkwi w szczególe. Jeśli w precyzyjny sposób nie opisujesz swoich produktów, to wydajność reklam, jak i widoczności w Google drastycznie się zmniejsza – to proste, jednak wiele osób o tym zapomina. Pamiętaj, że kampania Google Ads pobiera słowa kluczowe na podstawie opisów produktów, tak więc rozszerzając je możesz jeszcze łatwiej dotrzeć ze swoimi towarami do potencjalnych klientów.

Zlekceważyłeś fakt, że Twój Klient dojrzewa do zakupu

W zależności od branży, klient potrzebuje określonej ilości czasu, aby dojrzeć do podjęcia decyzji zakupowej. Np. aż 17,45% Klientów, jednego z naszych partnerów z branży meblowej, dojrzewało 60-90 dni, gdzie wartość konwersji, czyli zakupów – stanowiła aż 32,12% całości przychodów sklepu! W tym czasie sprawdzali konkurencyjne rozwiązania, porównywali ceny, odwiedzali sklepy stacjonarne, sprawdzali parametry techniczne i rozmyślali nad zakupem.

Konwersja - Dlaczego Klienci nie kupują w Twoim sklepie internetowym

Pamiętaj, że Klienci bardzo często nie decydują się na zakup pierwszego dnia, dlatego warto rozważyć wdrożenie dodatkowych rozwiązań, które utrzymają Cię w sprzedażowej gonitwie. W tym celu np. możesz zastosować reklamę śledzącą (tzw. remarketing), która stale będzie przypominała klientowi o Twoim produkcie.

Nie wzbudziłeś dostatecznego zaufania u Klienta

Email, display, social media, SEO, SEM – zimny klient dotrze do Ciebie z rozmaitych miejsc. Najczęściej nie będzie miał pojęcia, z kim ma do czynienia, bo nie zna Twojej marki. Oczywiście, to nie musi stanowić problemu, jeśli odpowiednio przygotujesz swoją witrynę i przedstawisz się, z jak najlepszej strony. Źle rozplanowana strona internetowa, na której brakuje informacji o Tobie i Twoim biznesie z pewnością nie wzbudzi zaufania. A skoro klient wchodzi na witrynę Twojego sklepu internetowego, to wstępnie wyraża zainteresowanie produktami, które masz do zaoferowania.

Możesz też zaplanować kampanię w mediach społecznościowych, skupiającą się na budowaniu wizerunku. Ponadto warto również prowadzić bloga, na którym znajdą się przydatne wpisy związane z Twoimi produktami. W ten sposób nie tylko zwiększysz ruch na swojej stronie, ale również wyrobisz sobie markę eksperta, który doskonale zna swoje produkty.

Bezpłatna wycena - BlueSky System

Nie dostarczyłeś niezbędnej wiedzy o Twoich produktach

Klient chce wiedzieć, co kupuje i czy produkt dopasowany jest do jego potrzeb. Dlatego w Twoich opisach nie powinno zabraknąć szczegółowej specyfikacji, która rozwieje jego wątpliwości. Już wcześniej wspominałem o blogu, nie bez przyczyny – przenosząc z opisów produktowych do konkretnych tekstów poradnikowych, pomagasz Klientowi dokonać wyboru, tym samym zwiększając prawdopodobieństwo, że ostatecznego zakupu dokona na Twojej stronie internetowej.

Przegrałeś z konkurencyjnymi rozwiązaniami

Dlaczego 97 proc. ludzi nie kupuje w Twoim sklepie internetowym? Wydaje Ci się, że nie masz na to żadnego wpływu? Nic bardziej mylnego! Dobrze znając rynek i śledząc poczynania konkurencji, możesz być krok przed nią, oferując unikalne rozwiązania i promocje. Pamiętaj, że każdy, kto myśli o zakupie zawsze sprawdza opinie i porównuje ceny, co często determinuje chęć zakupu w konkretnym sklepie internetowym. Rozwiązanie? Zadbaj o to, by być konkurencyjnym i mieć dobrą opinię wśród Klientów.

Klienci porzucają koszyk, a Ty nie wyciągasz wniosków

Klienci porzucają koszyk? Najczęściej oznacza to, że źle zaplanowałeś proces sprzedaży lub na etapie projektowania witryny popełniłeś błędy. Co ciekawe, aż 89 proc. klientów deklaruje, że przynajmniej raz porzuciło swój koszyk. Natomiast według raportu BI Intelligence, właściciele sklepów są w stanie odzyskać 63 proc. pieniędzy, jakie klienci zostawiają w koszykach.

Dlaczego klienci porzucają swoje koszyki?

  • Niespodziewane koszty;
  • Odwiedzający po prostu tylko przeglądał stronę;
  • Znalazł lepszą ofertę w innym miejscu;
  • Zbyt wysoka cena;
  • Potencjalny klient zmienił decyzję;
  • Mało intuicyjna witryna;
  • Słaby wybór, jeśli chodzi o zakres dostawy lub płatności;
  • Inne problemy techniczne.

Przeprowadź skrupulatny Audyt UX swojego sklepu internetowego, wyklucz wszystkie problemy, które mogą wpływać na jego funkcjonalność i komfort użytkowania. W ten sposób Twój sklep będzie lepszy, a Ty zarobisz więcej pieniędzy.

Dlaczego 97 proc. ludzi nie kupuje w Twoim sklepie internetowym, już wiecie. Mamy nadzieję, że i tym razem rozjaśniliśmy Wam nieco ten problem. Zwracając uwagę na wszystkie wymienione elementy, macie pewność, że zmaksymalizowaliście proces sprzedaży, zatem do dzieła. Wdrażajcie zmiany i zarabiajcie więcej – trzymam kciuki za Wasze biznesy! 🙂