Czym jest pozycjonowanie?

Czym jest pozycjonowanie

Internet jest z nami już od wielu lat. Pomaga nam w czynnościach związanych z życiem codziennym. Dzięki niemu możemy załatwić wiele spraw nie wychodząc z domu. Internet jest również dobrym miejscem na reklamowanie własnej firmy.

W chwili obecnej praktycznie każdy internauta korzysta z wyszukiwarki Google, aby znaleźć odpowiednie produkty, usługi czy zwyczajnie ciekawe strony. Warto to wykorzystać!

Bardzo efektywną formą reklamy jest pozycjonowanie swojej strony w wyszukiwarce internetowej. Sposób ten daje nam duże możliwości pozyskania potencjalnych klientów przy stosunkowo niskich nakładach finansowych.

Ale czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest to forma reklamy polegająca na przystosowaniu strony internetowej do standardów wyszukiwarek internetowych, osiągając przez to wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie zwiększa w znaczącym stopniu ruch na danej witrynie i umożliwia potencjalnym klientom odszukanie interesujących ich wiadomości.

Jak to działa?

Mechanizm pozycjonowania jest bardzo prosty. Większość użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarek internetowych do szukania treści, produktów czy usług. Dobrze wypozycjonowana strona znajdująca się wysoko w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie ma większą szansę na odwiedziny osób zainteresowanych.

Na czym polega to przystosowywanie strony?

Strona powinna być odpowiednio zaprojektowana, aby spełniać standardy wytyczone przez twórców wyszukiwarek. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem powinny zmodyfikować odpowiednio strukturę strony zarówno tą widoczną, jak i wprowadzić zmiany optymalizacyjne w silniku strony. Ważne jest również to, aby przygotować odpowiednie opisy do wyszukiwarek i treści na stronie.

Ale to nie wszystko!

Osoby pozycjonujące stronę muszą dbać o pozyskiwanie wartościowych linków do strony, aby wzmocnić jej ranking oraz jakość. Rankingiem strony jest jej pozycja w wyszukiwarce na daną frazę, natomiast jakość strony to tzw. PageRank (od nazwiska twórcy Larry’ego Page’a), czyli wyznacznik jakości linków, które odnoszą się do naszej strony.

Pozycjonowanie daje bardzo wiele korzyści naszej witrynie, pozwala na prawidłowe jej działanie w wyszukiwarce, pomaga w uzyskaniu wysokich pozycji, a gdy mamy duże doświadczenie i odpowiednie zaplecze, umożliwia uzyskanie pierwszych pozycji na frazy, które nas interesują.

W końcu każdy chce być pierwszy w wyszukiwarce!