Czy dobry tekst SEO powinien być długi?

Czy dobry tekst SEO powinien być długi

Źródło: fot. FirmBee, pixabay.com

Jaki copywriter, taki tekst – niemniej, długość tekstu powinna wiązać się tylko i wyłącznie z jego jakością, w innym wypadku Twoja witryna zginie w czeluściach Internetu. Czy dobry tekst SEO faktycznie powinien być długi? A jeśli tak, to dlaczego? Rozwiewamy wszelkie wątpliwości!


Niedawno odpowiadaliśmy na pytanie: „Jak wypozycjonować posty na blogu?”. Tym razem, rozprawiamy nad długością treści i jej wpływem na wyniki wyszukiwania wyszukiwarki google. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Długość ma znaczenie

Zazwyczaj długie teksty oferują o wiele wyższą jakość, bowiem odpowiadają na wszystkie pytania czytelnika, wyczerpując temat tak bardzo, jak to możliwe. Nic dziwnego, że firmy prezentujące na swoich witrynach jedynie podstawowe dane oraz krótkie informacje o usługach przegrywają batalię z konkurencją, która podchodzi do tematu o wiele bardziej skrupulatnie.

Oczywiście, nie oznacza to, że długi tekst zawsze wygra z krótkim. Co więcej, nikt nie da gwarancji, że publikując kilka dłuższych tekstów, znajdziesz się w wynikach wyszukiwania przed konkurencją. Niestety, nie ma gotowej recepty na pobicie konkurencji, jednak nie oznacza to, że jesteśmy z góry skazani na błądzenie po omacku i łaskawość algorytmów Google. Pozycjom trzeba pomagać, a ich wypracowanie wiąże się z krokami, które powinieneś podjąć, by wycisnąć ze swoich treści, jeszcze więcej.

Długość ZAWSZE musi iść w parze z jakością

Wbrew pozorom bardzo łatwo odróżnić dobrą stronę od słabej – wystarczy poczytać teksty, które znajdują się w obrębie witryny. Najbardziej wartościowe treści powinny być merytoryczne i zawierać zagadnienia związane z głównym tematem, odpowiadające na wszystkie pytania czytelnika. Długi tekst o niczym, ogólnikowe pisanie, treści typowo marketingowe czy po prostu lanie wody – nie zapewnią żadnej stronie wysokiej pozycji.

Np. dobry tekst o wyborze zegarka sportowego powinien zawierać skrupulatnie informacje o: wyposażeniu, designie, ergonomii, kompatybilności, synchronizacji, platformie internetowej, najważniejszych funkcjach, poziomie wodoszczelności i czasie pracy. Przy okazji koniecznie powinny znaleźć się frazy pokrewne do wiodącej, obejmujące tematy poboczne, jak smartwatche i smartbandy dla aktywnych, które mogą pełnić rolę alternatywnych gadżetów dla entuzjastów aktywności fizycznej.

W konsekwencji tekst naszpikowany cennymi informacjami po prostu musi być długi. Oczywiście, należy pamiętać, by trzymać się przede wszystkim głównego wątku i obudować go frazami kluczowymi – w sposób przemyślany (nie ma konieczności powtarzania słowa kluczowego w każdym akapicie), zgodny z zasadami poprawnej polszczyzny.

Przy dłuższych wpisach równie ważne są śródtytuły oraz zdjęcia, które pomogą podzielić tekst na mniejsze fragmenty. Co więcej, warto również „boldować” najważniejsze fragmenty i często używać „kursywy”, chociażby przy wyliczaniu nazw produktów. W ten prosty sposób tekst będzie o wiele bardziej przystępny, przejrzysty, a przede wszystkim czytelniejszy w odbiorze dla przeciętnego czytelnika.

Twórz teksty dla czytelników, a nie wyszukiwarki

Pisanie tekstów tylko i wyłącznie pod wyniki wyszukiwania mija się z celem. Nie zapominaj o tym, dla kogo tak naprawdę tworzysz treści. Czytelnicy są najważniejsi! Oczywiście, sam sposób redagowania tekstu jest równie istotny i należy pamiętać o kilku wyżej wspomnianych zasadach, tym bardziej, jeśli chce się skutecznie rywalizować z konkurencją. Dobry tekst SEO musi nieść za sobą jakość, a co za tym idzie – długość.

Niemniej, algorytm coraz skrupulatniej interpretuje intencje użytkownika wpisującego daną frazę. Innymi słowy, wklepując w wyszukiwarce konkretne słowa kluczowe, w pierwszej kolejności natrafisz na najbardziej obszerne i wyczerpujące publikacje. Dlatego redagując tekst na stronę firmową, blog czy serwis internetowy zadbaj, by gwarantował czytelnikowi atrakcyjną, a przede wszystkim przydatną treść. W ten prosty sposób zyskasz o wiele większy zasięg, lepsze wyniki, jak również pozytywny feedback.

Podsumowanie – czy dobry tekst SEO powinien być długi?

Czy dobry tekst SEO powinien być długi? Zależy od tematu – im bardziej rozbudowany, tym więcej czasu należy poświęcić na jego opracowanie. W konsekwencji na pewno będzie o wiele dłuższy. Tak czy inaczej, treść powinna odpowiadać na wszystkie pytania, które zadaje czytelnik, tak by zaspokoić jego ciekawość i poszerzyć wiedzę w danym zakresie.

Biorąc sobie do serca nasze wskazówki, gwarantujemy, że Twoje treści osiągną w wynikach wyszukiwarki Google jeszcze wyższe pozycje. Powodzenia!