Jak zwiększyliśmy przychód miesięczny w sklepie internetowym o 51 proc., dzięki Pozycjonowaniu w Google
Na przykładzie jednego z naszych Klientów, który prowadzi sklep internetowy z dekoracjami do domu – przedstawiamy, jak zwiększyliśmy przychód o 51 proc. w zaledwie 12 miesięcy. Zapraszamy do lektury.
Jakiś czas temu przygotowaliśmy dla Was Case Study na przykładzie Szybkiej Pizzy, w którym dokładnie omówiliśmy nasz plan działania oraz wzrosty, jakie towarzyszyły jego realizacji. Tymczasem, dowiesz się, jak zwiększyć w E-commerce przychód miesięczny nawet o 51 proc. i to już w przeciągu roku!
Audyt UX i SEO – klucze do sukcesu
Po przeanalizowaniu potrzeb Klienta oraz przeprowadzeniu skrupulatnego audytu z zakresu UX (User Experience) oraz SEO (Search Engine Optimization) jego witryny internetowej, zaproponowaliśmy strategię, której realizacja miała zwiększyć wyniki sprzedaży.
Plan był prosty: zmaksymalizować ruch z wyników organicznych (mówiąc prościej, zwiększyć liczbę odwiedzin witryny), przekładając go na liczbę Klientów oraz przychód. W tym celu postawiliśmy na działania z zakresu pozycjonowania oraz wdrożyliśmy rozwiązania UX idealnie dopasowane do potrzeb sklepu internetowego naszego Klienta.
Dane przed rozpoczęciem naszej pracy:
Oto działania, jakie zdecydowaliśmy się wdrożyć:
- Pozycjonowanie zarówno wyrażeń hardcorowych, jak i na długi ogon;
- Optymalizacja strony internetowej, a więc sekcji HEAD, treści w obrębie witryny, odnośników i zdjęć. Ponadto szereg innych praz optymalizacyjnych zgodnych z wytycznymi wyszukiwarki Google;
- Prowadzenie rozległych prac z zakresu linkbuildingu;
- Analiza linków w narzędziu MajesticSEO;
- Przygotowanie zmian z zakresu UX – np. usprawnienie procesu zakupu, wdrożenie przycisków CTA (Call To Action), dostosowanie komunikatów sprzedażowych zarówno pod kątem wizualnym, jak i funkcjonalności, tak aby klient sklepu internetowego mógł się z łatwością po nim poruszać.
Dane po roku od wdrożenia naszej strategii:
Podsumowanie
Zrealizowane działania w obrębie witryny przyniosły oczekiwane rezultaty – miesięczny wzrost ruchu zwiększył się o 1747, konwersji o blisko 1 proc., a przychód o 12625,77 zł, a więc 51 proc.! Oczywiście, z danych wynika również, że wzrósł współczynnik odrzuceń – niemniej parametr ten aktualnie jest optymalizowany, z czasem na pewno ulegnie poprawie, już o to zadbamy! 🙂
Mamy nadzieję, że przedstawione dane pomogą Wam wyciągnąć wnioski, tak aby w Waszym sklepie internetowym również zwiększyć wyniki sprzedaży. Zapraszamy również do śledzenia pozostałych wpisów na naszym blogu, z pewnością znajdziecie wśród nich coś dla siebie.