6 popularnych mitów o SEO.
Czy Twoja firma w nie wierzy?

6 popularnych mitów o SEO

Źródło: fot. MACVILLANO Follow, na licencji CC, Flickr.com

Mity o branży SEO? Normalka. W końcu sektor marketingu internetowego dynamicznie się rozwija, gwarantując efekty w postaci przyciągania Klientów. W konsekwencji coraz więcej firm decyduje się powierzyć pozycjonowanie strony internetowej, prowadzenie kampanii reklamowej Google Adwords czy mediów społecznościowych w ręce organizacji z branży SEO. Choć rynek ten jest stosunkowo młody, to wokół niego zdążyło narosnąć już bardzo wiele mitów. Najwyższa pora je obalić!

SEO to czynności, umożliwiające efektywne pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Oto 6 popularnych mitów o SEO. Czy Twoja firma w nie wierzy?

1. Optymalizacja witryny to bezproduktywny zabieg

Wyobraź sobie dom w stanie surowym. Aby nadać mu zupełnie nowych kształtów i kolorytu, trzeba go odpowiednio wykończyć, dopasowując każdy poszczególny element – krok po kroku. To nie lada wyzwanie, dlatego zadanie to najczęściej powierzamy wykwalifikowanym fachowcom, którzy się na tym znają.

Analogicznie postępujemy ze stroną internetową – stworzenie jej to zaledwie stan surowy, w końcu co nam z witryny, której nikt nie odwiedza? Dlatego należy nadać jej kształtu i kolorytu, a więc zadbać o jej wysoką pozycję w wyszukiwarce. Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów jest możliwe tylko i wyłącznie poprzez wykonanie szeregu niezbędnych czynności SEO – od optymalizacji treści, przez poprawienie nawigacji czy usunięcie duplikacji podstron i wielu innych działań. Bez nich można zapomnieć o podbiciu pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Dlatego zadanie to warto powierzyć sprawdzonej firmie pozycjonerskiej o ugruntowanej pozycji na rynku.

2. Szybkość ładowania witryny jest bez znaczenia

Absurd! Im lepiej zoptymalizowana strona internetowa, tym szybciej się ładuje, a więc szybciej pozwala poznać swoją zawartość – zarówno użytkownikom, jak i algorytmom Google. Niska szybkość ładowania witryny niekorzystnie wpływa na jej pozycje w wyszukiwarce. Warto o tym pamiętać.

3. Unikalna koncepcja to gwarancja wysokiej pozycji w Google

To kolejny popularny mit, krążący w branży SEO. Unikalna koncepcja czy świetny pomysł (inaczej kontent) to wartość sama w sobie, która może przyciągnąć użytkowników, niemniej nie wpływa na pozycję w wyszukiwarce Google. Oczywiście, istnieje szansa, że pomysł przyciągnie widzów czy czytelników, którzy będą dzielić się już konkretnymi treściami ze swoimi znajomymi. Co ważne, przy dobrze zaplanowanej kampanii SEO oraz odpowiedniej optymalizacji, oryginalne treści mają szansę osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania – jednak niezbędne okaże się wsparcie pozycjonerów.

4. Im więcej podstron, tym lepsza pozycja witryny

Tworzenie na stronie internetowej nowych podstron tematycznych, które nie będą miały wiele do zaoferowania po prostu mija się z celem. Duplikacja treści czy kompletnie bezwartościowe wpisy tworzone na siłę nie tylko nie zwiększą pozycji, ale mogą przyczynić się do jej obniżenia. Dlatego, tworząc nowe podstrony tematyczne bezwzględnie należy zwrócić uwagę na ich jakość zarówno merytoryczną, jak i pod kątem tworzenia unikalnych treści.

5. Duże inwestycje zagwarantują wysoką pozycję

Nawet duży budżet nie zagwarantuje wysokiej pozycji w wyszukiwarce – no chyba, że ktoś zdecyduje się na kampanię Google Adwords, co nie zmienia faktu, że takie rozwiązanie byłoby dobre jedynie na pewien okres czasu. Zdecydowanie lepiej postawić na długofalową strategię opartą na szerszym zakresie działań z zakresu pozycjonowania, która umożliwi systematyczne podnoszenie się strony w wynikach wyszukiwania. Warto zwrócić uwagę, że algorytm Google bierze pod uwagę ponad 200 różnych czynników. Przepis na zdobycie pierwszych miejsc w krótkim odstępie czasu po prostu nie istnieje.

6. Po uzyskaniu wysokiej pozycji nie opłaca się dalej pozycjonować

Kampania SEO dobiega końca – to moment, w którym musisz zdecydować o ewentualnym przedłużeniu umowy z firmą pozycjonerską. Twoja strona zajmuje jedną z czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania? Super! Co nie zmienia faktu, że kiedy zastopujesz działania SEO, musisz liczyć się, że konkurencja będąca za Twoimi plecami nabierze wiatru w żagle i może Cię wyprzedzić. Tym bardziej, jeśli również korzysta z usług pozycjonowania. Ponadto warto zwrócić uwagę, że część linków prowadzących do Twojej strony może wygasnąć lub zostać usunięta, co również wpłynie na obniżenie jej pozycji. Doradzamy – na pozycjonowaniu nie warto oszczędzać, dlatego warto kontynuować działania w tym zakresie.

A czy Wy znacie jeszcze jakieś mity, krążące w branży SEO? Czekamy na Wasze komentarze.